Berita Industri

Apa kelebihan dan kekurangan topeng pakai buang

2020-04-08


Apa kelebihan dan kekurangan topeng pakai buang?


Kelebihan topeng pakai buang adalah: tekstur ringan, rasa baik, lembut, penuh keanjalan, mudah bernafas, dapat tetap hangat, dapat diregangkan, dapat menyerap air, kalis air, tidak termasuk gas beracun, dan harganya relatif rendah.

Kelemahan topeng pakai buang: topeng pakai buang tidak boleh digunakan untuk pembersihan, kekuatan dan ketahanannya lemah, mudah terkoyak, dan hanya boleh digunakan selama lapan jam.

Topeng pakai buang merangkumi pelbagai tempat dan kawasan seperti sekolah, pemprosesan makanan, syarikat pembuatan elektronik, dan sebagainya. Ini adalah tempat yang berintensifkan orang. Virus ini mudah disebarkan. Oleh itu, memakai topeng pakai buang bukan sahaja melindungi individu, tetapi juga melindungi individu tersebut sementara juga melindungi orang lain, sangat mengurangkan penyebaran virus dan penyakit. Seks.



Langkah berjaga-berjaga:

1. Apabila cuaca semakin panas, topeng tebal sangat tidak selesa dipakai, sangat panas dan tidak bernafas. Oleh itu, pada musim ini, topeng perubatan sekali pakai cukup sesuai untuk mengelakkan debu atau poplar umum.

2. Basuh tangan dan muka sebelum memakai topeng.

3. Pertama membezakan bahagian depan dan belakang topeng. Secara umum, warna yang lebih gelap menghadap ke luar, dan warna yang lebih terang dekat dengan wajah. Jalur logam berada di sisi.

4. Produk ini harus disimpan dalam kelembapan relatif tidak melebihi 80%, tidak ada gas yang menghakis, persekitaran yang sejuk, kering dan berventilasi, dan bersih.